ساختار میوه توت فرنگی
نوشته شده توسط : آقای شریفی

توت فرنگی، میوه ای شبیه توت بوده، اما اندکی درشت تر، رنگش سرخ و طعمش ترش و مطبوع است. بوته اش کوتاه و دارای برگ هایی درشت و ساقه هایی باریک و خزنده دارد که روی زمین می خوابد و ریشه می دواند.توت فرنگی به صورت وحشی و اهلی می روید و به اسامی چلپک، چپالک و شاکله و چلم نیز خوانده می شود.میوه توت فرنگی به شکل قرمز، گوشت دار و دارای هسته های ریزی است که از ماه اردیبهشت پدیدار می شود و تا آخر مرداد دوام می آورد.این محصول ارگانیک را  میتوان از کشاورزان یا سوپر مارکت اینترنتی تهیه کرد چون طبیعی تر هستند.

همه چیز درمورد توت فرنگی های لذیذ کردستان

در زیر دشت‌های سرسبز و مخمل گونه کردستان، طلای سرخی نهفته است که بخشی از اقتصاد کشاورزان منطقه به آن وابسته است. هر سال اولین نوبرانه‌هایش در اردیبهشت ماه به بازار می‌رسد و تا تیرماه فصل برداشتش ادامه دارد.کال که هستند سفید و ترش مزه‌اند، اما به هنگام رسیدن شیرین و سرخ می‌شوند و دستان نوازشگر کشاورز کردستانی را می‌خواهند تا آنها را بچینند. هر بوته توت فرنگی کردستان شاید کمتر یا بیش از 10 عدد توت فرنگی در فصل برداشت عرضه کند که به فاصله چند روز یک بار آماده برداشت می‌شوند. امروز توت فرنگی در کردستان حکم طلای سرخ را دارد، چون سطح زیر کشت خوبی را به خود اختصاص داده و حدود 75 الی 80 درصد از تولید کشور را در اختیار دارد.

خواص توت فرنگی

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می کنند چراکه آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند و ویتامین C موجود در توت فرنگی حتی به سلامت پوست و مو نیز کمک خواهد کرد ؛ فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم خواهد شد.

نکاتی برای سلامت بدن

زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود جنان چه می دانید پر از میکروبهای مختلف است که گاهی میکروب خطر ناک حصبه تیفوئید نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده، با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک می گردد.در این مورد باید این میوه را در اب استرلیزه کاملا شستشو داد و بعد ان را قطعه قطعه کرده مدت یک ربع ضد عفونی کرده و بعد کاملا شست و اب کشید.شیره ی توت فرنگی ضد عفونی کننده میکروب ابرت که تولید تب حصبه را می نماید می باشد.وقتی که توت فرنگی را قطعه قطعه کردید، شیره ان بیرون امد میکروب حصیه را می کشد.اگرتوت فرنگی را بصورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند ، چین و چروک پوست را صاف کرده ، برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.

 





:: برچسب‌ها: توت فرنگی، کردستان، توت فرنگی کردستان، فروشگاه اینترنتی توشه بر، خرید توت فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: